Sunday 24 July 2016

Tanda-tanda 100 hari sebelum kematian

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Orang yang bijaksana merupakan orang yang sentiasa
mengingati mati.
Ini merupakan tanda pertama dari Allah SWT terhadap hambaNya serta hanya bakal disedari oleh mereka yang dikehendakiNya.

Tanda-tanda 100 hari sebelum kematian


Walaubagaimanapun semua orang Islam bakal mendapat tanda ini, sama ada mereka sedar alias tak sahaja.

100 hari sebelum kematian
Tanda ini bakal berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut jadi ke hujung kaki bakal mengalami getaran alias seolah-olah menggigil. Contohnya semacam apabila diperhatikan dengan teliti kami bakal mendapati daging tersebut seolah-olah bergetar.

Tanda ini rasanya lazat serta bagi mereka yang sedar serta berdetik di hati bahawa mungkin ini merupakan tanda mati jadi getaran ini bakal berhenti serta hilang seusai kami sedar bakal keberadaan tanda ini.

Bagi mereka yang tak diberi kesedaran alias mereka yang amblas dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini bakal lenyap begitu sahaja tanpa sebarang manfaat. Bagi yang sedar dengan keberadaan tanda ini jadi ini merupakan kesempatan paling baik untuk memanfaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan serta urusan yang bakal dibawa alias ditinggalkan sesudah mati.

• Tanda 40 hari sebelum hari
mati
Tanda ini juga bakal berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kami bakal berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kami bakal gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT. Jadi malaikat maut bakal mengambil daun tersebut serta mula membikin persediaannya ke atas kita, antaranya ialah ia bakal mula mengikuti kami sepanjang masa.

Akan terjadi malaikat maut ini bakal menunjukan wajahnya sekilas lalu serta apabila ini terjadi, mereka yang terpilih ini bakal merasakan seolah-olah bimbang seketika.

Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma seorang namun kuasanya untuk mencabut nyawa merupakan bersamaan dengan jumlah nyawa yang bakal dicabutnya.

• Tanda 7 hari.
Adapun tanda ini bakal diberikan hanya terhadap mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tak makan dengan cara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

• Tanda 3 hari.
Pada ketika ini bakal terasa denyutan di bahagian tengah dahi kami iaitu diantara dahi kanan serta kiri. Apabila tanda ini bisa dikesan jadi berpuasalah kami selepas itu agar perut kami tak mengandungi tak sedikit najis serta ini bakal mempermudah urusan orang yang bakal memandikan kami nanti. Ketika ini juga mata hitam kami tak bakal bersinar lagi serta bagi orang yang sakit, hidungnya bakal perlahan-lahan jatuh serta ini bisa dikesan apabila kami melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya bakal layu dimana bahagian hujungnya bakal beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur bakal perlahan-lahan jatuh ke depan serta sukar ditegakkan.

• Tanda 1 hari.
Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kami bakal merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kami tak bakal pernah untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

• Tanda akhir.
Akan berlaku keadaan di mana kami bakal merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat serta ianya bakal turun ke pinggang serta seterusnya bakal naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kami semakin mengucap kalimah syahadah serta berdiam diri serta menunggu kedatangan malaikat maut untuk menjemput kami kembali terhadap Allah SWT yang sudah menghidupkan kami serta kini bakal mematikan pula.

Wallahua’lam..
“Demi MASA! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, kecuali
(1) orang-orang yang beriman, (2) serta yang beramal soleh
(3) serta yang berpesan2 pada kebenaran (4) serta yang berpesan2 pada kesabaran”.
~Surah Al-‘Asr.

Sumber : Blogammar

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Tanda-tanda 100 hari sebelum kematian

1 komentar: